עזבתי את מקום העבודה- מה עליי לדעת?
התחלות הן תמיד גם סוף והתחלת עבודה חדשה כוללת גם עזיבה של מקום עבודה ישן. היציאה מאזור הנוחות מחייבת אותנו להסתגל למציאות חדשה גם בהיבט הפיננסי וחשוב לבצע את כל השלבים באופן מסודר כדי לא לפגוע ברצף הביטוחי ובאפיקי החיסכון שלכם.
עיקרון הרצף
הדבר החשוב ביותר הוא לדאוג לרצף הביטוחי של הפנסיה שלכם כך שתשמרו על הכיסוי הביטוחי בתקופה שבה אינכם עובדים. אחרת, תידרשו למלא הצהרת בריאות בביטוח ובפנסיה וכן תחול עליכם תקופת אכשרה חדשה בקרן הפנסיה.
ניתן לשמור רק את הכיסויים הביטוחיים למקרה פטירה ואובדן כושר עבודה על ידי "ריסק זמני". אם יש לכם אפשרות כלכלית תוכלו לבחור ב"המשכיות מלאה", קרי לשמור על הכיסויים הביטוחיים ובמקביל להמשיך ולצבור לחיסכון פנסיוני. אם אתם מתחילים לעבוד אצל מעסיק חדש חשוב לאחד את התכניות ולבחור את התכנית הטובה ביותר. אם השתנה סטאטוס העסקה והפכתם לעצמאים או בעל שליטה תוכלו להתאים תוכנית למעמד התעסוקתי החדש שלכם. סוכן הביטוח יוכל לייעץ לכם בכל אחד מהתרחישים.
ביטוח בריאות
אם יש ברשותכם ביטוח בריאות ממקום העבודה תוכלו להמשיכו אותו באופן פרטי ולשמר את הרצף הביטוחי וכך להבטיח לכם וליתר בני המשפחה המבוטחים רשת ביטחון גם בתחום הבריאות.
פיצויים- כן או לא?
לא מעט מועסקים מתפתים למשוך את רכיב הפיצויים מקרן הפנסיה עם עזיבת מקום העבודה למרות שפעולה זו פוגעת בכ 40% מקרן הפנסיה. אם אין מנוס ואתם זקוקים לכספים הללו עשו זאת בהתייעצות עם סוכן הביטוח כדי להבטיח את הקטנת שיעור המס שתשלמו עבורם. לשם כך יש לבצע הליך מול המעסיק ורשויות המס עם הטפסים המתאימים והאישורים המתאימים.
לקביעת פגישה עם סוכן אישי - צור קשר
לחצו לחיוג
073-707-7777